Vraag & antwoord

Vraag & AntwoordMagazijn van Fallerstore.nl


Producten

 

Bestellen

 

Betalen

 

Bezorgen

 

Retourneren

 

Staat uw vraag er niet bij? Stuur uw vraag naar info@fallerstore.nl of kijk bij onze klantenservice.

 

Producten

Welke producten hebben jullie in je assortiment?

Ons assortiment bestaat uit verschillende modelspoormerken in de schalen H0 & N. Op dit moment voeren wij het volledige assortiment van Faller, Busch, Viessmann, Kibri, Vollmer, Heki en Uhlenbrock.
 

Wat kan ik doen als een product niet op jullie website staat?

Als een product niet op de website staast dan doen wij er alles aan om deze toch voor u besteld te krijgen. Voorwaarde is wel dat het om een product gaat van een van de gevoerde merken. Onze leverancier kan meestal alle producten uit voorraad leveren, mocht dit niet het geval zijn dan zijn wij afhankelijk van de levertijden van de desbetreffende leverancier. Deze zijn over het algemeen zeer wisselend en kan verschillen van een week tot drie weken. Uiteraard ontvangt u altijd van ons een indicatie van de levertijd. Mocht u een product willen bestellen welke niet op onze website staat, dan willen wij u verzoeken om contact met ons op te nemen via ons e-mail adres: info@fallerstore.nl of via onze contactpagina.
 

Hebben jullie ook producten in een andere schaal dan H0 en N?

Op dit moment hebben wij alleen modelspoorproducten in de schaal "H0" en "N". Echter kunnen wij wel bouwpakketten in een andere schaal leveren via onze leverancier. Onze leverancier kan meestal alle producten uit voorraad leveren, mocht dit niet het geval zijn dan zijn wij afhankelijk van de levertijden van de desbetreffende leverancier. Deze levertijden zijn over het algemeen zeer wisselend en kan verschillen van een week tot drie weken. Uiteraard ontvangt u altijd van ons een indicatie van de levertijd. Mocht u een product willen bestellen welke niet op onze website staat, dan willen wij u verzoeken om contact met ons op te nemen via ons e-mail adres: info@fallerstore.nl of via onze contactpagina.
 

Wat betekend het als een product niet op voorraad is?

Als een product de status "niet in voorraad" heeft betekend dat, dat wij deze niet in ons magazijn hebben liggen. Wel zullen wij deze direct bestellen bij onze leverancier. Op verzoek kunnen wij u uiteraard informeren over de verwachte levertijd. Mocht u deze levertijd te lang vinden dan bent u geheel vrij om uw bestelling kosteloos te annuleren of te wijzigen. Bij annulering ontvangt u direct uw betaalde bedrag retour.
 

Wat kan ik doen als ik een onderdeel wil bij bestellen?

Indien een onderdeel van uw product beschadigd is of ontbreekt dan verzoeken wij u om contact op te nemen met de klantenservice van de desbetreffende leverancier. Onze ervaring is dat de bekende Duitse modelspoorfirma's zeer behulpzaam zijn en over het algemeen het onderdeel kosteloos naar u toe stuurt. Mocht u hierbij problemen ondervinden dan kunt u altijd direct contact met ons opnemen, wij zullen dan uiteraard ons best doen om u zo goed mogelijk te helpen.

 

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats het product van uw keuze in de winkelwagen door op de "winkelwagen button" te klikken. Klik vervolgens op "bestelling afronden" om te gaan betalen. Vul uw gegevens in en doorloop de stappen. Pas aan als u op de knopt "Bestelling bevestigen" drukt is uw bestelling definitief.
 

Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres?

Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kunt tijdens het invoeren van uw persoonlijke gegevens een ander afleveradres aan ons doorgeven. Wanneer u gekozen hebt voor een ander afleveradres wordt er een aparte pakbon meegestuurd naar het afleveradres. Hier staat geen prijs op vermeld. Op de pakbon wordt wel vermeld van wie de bestelling afkomstig is. De factuur zal naar uw eerst opgegeven adres worden verstuurd.
 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja dit is mogelijk na het maken van een afspraak. Afhalen van uw bestelling kan bij ons magazijn in Hillegom (NL). Tijdens het bestellen kiest u voor de betaaloptie: afhalen in Hillegom (NL). Na ontvangst van uw bestelling zullen wij u een e-mail sturen om een afspraak te maken. Afhalen kan normaal gesproken elke werkdag tussen 10.00 uur en 17.00 uur. Het afrekenen van uw bestelling kan zowel per pin als contant. 

Ontvang ik een bericht als ik mijn bestelling heb geplaatst?

Zodra u uw bestelling geplaatst heeft ontvangt u van ons een order e-mail en een factuur. Op deze order e-mail vind u alle informatie over het verloop van uw bestelling en de bestelde producten. Mocht u ondanks de informatie uit de order e-mail toch nog vragen hebben dan kunt u altijd contact opnemen via onze klantenservice of via info@fallerstore.nl
 

Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Wanneer u de bestelling wilt wijzigen of annuleren dan is dit zeker mogelijk. U kunt daarvoor contact met ons opnemen via info@fallerstore.nl of via onze klantenservice. Mocht de bestelling al verstuurd zijn dan kunt u deze altijd kosteloos naar ons retour sturen.
 

Kan ik een product bestellen die niet op jullie website staat?

Als een product niet op de website staast dan doen wij er alles aan om deze toch voor u besteld te krijgen. Voorwaarde is wel dat het om een product van een van de gevoerde merken gaat. Onze leverancier kan meestal alle producten uit voorraad leveren, mocht dit niet het geval zijn dan zijn wij afhankelijk van de levertijden van de desbetreffende leverancier. Deze levertijden zijn over het algemeen zeer wisselend en kan verschillen van een week tot drie weken. Uiteraard ontvangt u altijd van ons een indicatie van de levertijd. Mocht u een product willen bestellen welke niet op onze website staat, dan willen wij u verzoeken om contact met ons op te nemen via ons e-mail adres: info@fallerstore.nl of via onze contactpagina.

 

Betalen

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

Via onze webwinkel bieden wij meer dan 7 verschillende betaalmethodes aan. Alle betalingen lopen via de betaalprovider Pay. Pay draagt er zorg voor dat uw betaling veilig en snel gebeurd. Daarnaast zorgen wij ervoor dat uw gegevens veilig en versleuteld worden verstuurd. WIlt u zeker weten dan dit ook daadwerkelijk gebeurd, controleer dan in de adresbalk of de pagina begint met "https://" i.p.v. "http://". U kunt in onze webwinkel betalen met IDeal, Paypall, credit cards, achteraf betalen, overboeking, SofortBanking en Bancontact.
 

Achteraf betalen

Met achteraf betalen ontvangt u eerst het bestelde product en betaalt u later (binnen 14 dagen) de factuur. Indien u kiest voor achteraf betalen gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden. Onze facturen worden automatisch overgedragen aan Billink die voor ons de betaling incasseert. Tijdens het afrekenen word u automatisch door Billink getoetst op kredietwaardigheid. Indien akkoord is uw bestelling direct geaccepteerd en kunt u achteraf betalen op rekening. U ontvangt vervolgens namens Billink de factuur. Billink is daarna verantwoordelijk voor de verdere afhandeling van uw betaling. Indien er geen akkoord is dan verzoeken wij u om een van de andere betaalmethodes te selecteren.

 

Waarom kan ik niet kiezen voor achteraf betalen?

Achteraf betalen is alleen mogelijk voor klanten met een verzendadres in Nederland.
 

Waarom staat er als ik kies voor achteraf betalen, betaling niet gelukt?

Indien u heeft gekozen voor achtreraf betalen wordt aan de hand van uw adres en gebooredatum een kredietcheck uitgevoerd. Indien deze kredietcheck voor u negatief uitvalt is het helaas niet mogelijk om te kiezen voor achteraf betalen. Een afwijzing kan betekenen dat u nog openstaande facturen heeft bij onze partner Billink, een verkeerd adres, een onbekend adres in combinatie met uw geboortedatum, of een negatieve BKR notering. Wij hebben geen inzicht in de reden voor uw afwijzing, neem hiervoor contact op met Billink.

 

Ik woon in Belgie, waarom kan ik niet kiezen voor achteraf betalen?

Achteraf betalen is op dit moment alleen mogelijk voor Nederlandse klanten. Voor klanten uit Belgie kunnen wij deze optie op dit moment helaas niet aanbieden. Wel kunt u kiezen voor Paypal, indien u een account heeft bij Paypal kunt u gebruik maken van de kopersbescherming.

 

Wordt de bestelling bij iedere betaalmogelijkheid even snel geleverd?

Ja alle bestellingen worden even snel geleverd met alle betaalmethodes die direct een betaling verrichten. Dit geld dus voor alle betaalmethodes behalve overboeking. Bij een betaling door middel van overboeking zullen wij over gaan tot verzending zodra de betaling bij ons binnen is. 

 

Bezorgen

Wat zijn de bezorgkosten van een bestelling?

Voor Nederland en Belgie worden uw bestellingen gratis bezorgd zodra uw totaalbedrag boven de € 70,- euro uit komt. Indien dit bedrag lager is dan berekenen wij € 4,99 aan bezorgkosten. Voor bestellingen naar Duitsland rekenen wij een standaard bedrag van € 7.99 tot een bestelbedrag van € 70,-. Bij bestellingen hoger dan € 70,- zijn de verzendkosten naar Duitsland gratis.

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

Al onze bestellingen op voorraad die voor 17.00 uur zijn besteld worden de volgende dag (met uitzondering van zondag en maandag) bezorgd. Indien wij niet aan deze voorwaarde kunnen voldoen ontvangt u een e-mail met de verwachte leverdatum. Een dag voordat uw bestelling afgeleverd wordt ontvangt u van ons een e-mail. In deze e-mail vind u ook een link naar het track en trace nummer van PostNL. U kunt via PostNL Direct zien wanneer en in welk tijdvak van 2 uur uw bestelling bezorgd zal worden.

Hoe zie ik of een product op voorraad is?

De levertijd staat op de product pagina vermeld. Als het product niet op voorraad is staat dit aangegeven op de productpagina. Daarnaast attenderen wij u hier nogmaals op in het winkelwagen-scherm.
 

Wat gebeurd er als ik producten bestel met verschillende levertijden?

Wij wachten tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer aan u kunnen verzenden. Wilt u een product liever eerder ontvangen, plaats dan twee afzonderlijke bestellingen.
 

Wie levert mijn bestelling?

Alle leveringen vinden plaats met PostNL. Zij bezorgen uw bestelling overdag op het door u aangegeven verzendadres. PostNL bezorgt op maandag t/m zaterdag.
 

Wat gebeurd er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Mocht u onverhoopt niet thuis zijn op het bezorgmoment dan zal de bezorger proberen om uw bestelling bij uw buren af te geven. U ontvangt hierover altijd een melding van de bezorger in uw brievenbus. Indien het niet mogelijk is om de bestelling bij de buren af te leveren ontvangt u een melding zodat u een nieuwe bezorgafspraak kunt maken. Doet u niet dan ontvangt u standaard het pakket de volgende dag. Indien u beide afleverpogingen niet thuis bent dan zal het pakket afgeleverd worden op een Post NL locatie bij u in de buurt. U kunt uw pakket daar dan gratis binnen 2 weken afhalen.
 

Kan ik een bezorgafspraak maken?

Een bezorgafspraak maken is helaas (nog) niet mogelijk. Wel kunt u uw pakket af laten leveren bij een afhaallocatie bij u in de buurt. U doet dit heel eenvoudig door hier een afhaallocatie te kiezen en het adres in te voeren bij het bezorgadres tijdens het afrekenen. Via de track en trace kunt u eenvoudig achterhalen vanaf wanneer u uw pakket af kunt halen.

 

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja wij hanteren een retourbeleid van 60 dagen op zicht, dit betekend dat u binnen 60 dagen uw bestelling volledig kosteloos naar ons retour kunt sturen. De reden voor het terugsturen is niet belangrijk voor ons. Wel is het belangrijk dat het product onbeschadigd is en deze is voorzien van de originele verpakking. Indien u uw bestelling terug wilt sturen dan vind u hier meer informatie.
 

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Het terugsturen van uw bestelling is geheel gratis, wij betalen ook voor u de retourkosten. Zodra de producten weer bij ons binnen zijn ontvangt u binnen 5 werkdagen het volledige bedrag inclusief de verzendkosten weer retour.
 

Mag ik mijn bestelling ten alle tijden retour sturen?

Ja u mag uw bestelling altijd zonder geldende reden naar ons retoursturen. De enige voorwaarde is wel dat u dit binnen 60 dagen doet.

Achteraf betalen en retouren

Indien u bij het maken van uw bestelling heeft gekozen voor achteraf betalen heeft u 14 dagen de tijd om het openstaande bedrag aan ons te voldoen via onze betalingspartner Billink. Indien deze periode overschreden word vervalt de extra lange bedenktijd van 60 dagen. 

Op het moment van overschrijden van deze betalingstermijn treedt de wettelijke retourperiode in van maximaal 14 dagen na ontvangst van de bestelling. 
Om gebruik te blijven maken van onze lange bedenkperiode van 60 dagen is het dus belangrijk om uw factuur op tijd te voldoen. Indien u daarna toch onverhoopt de producten wilt terug sturen kan dit tot 60 dagen na ontvangst van de producten en storten wij het bedrag binnen enkele dagen retour op uw rekening,
 

Hoe snel wordt de retour verwerkt

De snelheid van uw retour hangt geheel af van het feit hoe lang het duurt voordat de bestelde item weer bij ons retour zijn. Zodra de producten weer in ons bezit zijn zullen wij binnen 5 werkdagen het volledige bedrag aan u terugstorten.
 

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd wat moet ik doen?

Neemt u contact op met de klantenservice dan proberen wij u verder te helpen.
 

Garantie & Klachten

Hoe zit het met de garantie?

Wij vinden het belangrijk dat u net zoveel plezier beleefd aan deze leuke hobby als dat wij dat doen. Hierom zorgen wij dat alles zonder schade en werkend bij u thuis aankomt. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.

Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Waar kan ik terecht met mijn klacht?

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door een e-mail te sturen naar info@fallerstore.nl of te bellen met +31(0)85 201 9726. Wij zullen ons uiterste best doen om uw probleem of klacht op te lossen.

Soms kan het voorkomen dat u het niet eens bent met onze aangedragen oplossing. U kunt er dan voor kiezen om gebruik te maken van bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Indien u dit wenst dan kunt u uw geschil aanmelden via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Fallerstore is onderdeel van Van Berkel Webshops | KVK: 53406273 | BTW: NL002193114B92 / BE0762960329 | Copyright © 2024
De waardering van www.fallerstore.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.5/10 gebaseerd op 489 reviews.